January 8, 2016

VOIP

VOIP

VOIP

Με απλά λόγια, το VoIP (ή Voice over Internet Protocol) είναι ένα πρωτόκολλο τηλεφωνίας με τη χρήση της ευρυζωνικής σας σύνδεσης στο Διαδίκτυο ή υπηρεσία διαδικτυακής τηλεφωνίας. Οι παραδοσιακές τηλεφωνικές υπηρεσίες παίρνουν τη φωνή σας και την μετατρέπουν σε ηλεκτρονικό σήμα, το οποίο μεταδίδεται μέσω εταιρικών τηλεφωνικών καλωδίων. Το σήμα αυτό μετατρέπεται στη συνέχεια σε ήχο, μέσω του τηλεφώνου δέκτη.
Από την άλλη πλευρά, το VoIP διαχειρίζεται τη φωνή όπως και κάθε άλλη πληροφορία που αποστέλλεται μέσω Διαδικτύου, μετατρέποντας την σε πακέτα δεδομένων. Τα πακέτα αυτά κωδικοποιούνται σε αρχεία δεδομένων, αποστέλλονται μέσω Διαδικτύου και κωδικοποιούνται πάλι σε ήχο από κάποιον υπολογιστή ή άλλη συσκευή (π.χ. έναν μετατροπέα τηλεφώνου VoIP). Καθώς χρεώνεστε μόνον όταν τα διαδικτυακά δεδομένα μετατρέπονται και συνδέονται στο παραδοσιακό σύστημα τηλεφωνίας προορισμού, η διαδικασία είναι σημαντικά φθηνότερη από όταν πληρώνετε και για τις δύο πλευρές της διαδικασίας, όπως συμβαίνει με τις παραδοσιακές φωνητικές κλήσεις.

Netview e-PBX

Τα τηλεφωνικά κέντρα Netview e-PBX προσφέρουν φωνητική και βίντεο συνομιλία σε πραγματικό χρόνο, με άριστη ποιότητα ήχου και εικόνας.
Το Netview e-PBX είναι μία πλατφόρμα εφαρμογών σε Linux Server και υποστηρίζει IP τηλεφωνία, fax, Crm, Erp και πλήθος εφαρμογών προσαρμοσμένες στις ανάγκες σας. Η δομή του server είναι σχεδιασμένη για εύκολη μελλοντική αναβάθμιση των εφαρμογών και του hardware.
Με το Netview e-PBX μπορείτε πλέον να μιλάτε δωρεάν με τους συνεργάτες σας οπού και αν βρίσκονται μέσω internet καλώντας απλά το εσωτερικό νούμερο τηλεφώνου τους από το γραφείο σας! Βρίσκεστε εκτός; Συνδεθείτε μέσω internet στο τηλεφωνικό κέντρο της εταιρίας σας από οπού και να βρίσκεστε και αποκτήστε τον ίδιο εσωτερικό αριθμό και μπορείτε να πραγματοποιήσετε ή να δεχτείτε κλήσεις σαν να βρίσκεστε στο γραφείο σας! Και φυσικά χωρίς τηλεφωνική χρέωση.

 

ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ VoIP ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ

 

Ονομασία Netview e-PBX
Περιγραφή Το Netview e-PBX είναι μία πλατφόρμα εφαρμογών σε Linux Server και υποστηρίζει IP τηλεφωνία, fax, Crm, Erp και πλήθος εφαρμογών προσαρμοσμένες στις ανάγκες σας.
Λειτουργικό σύστημα CentOS Linux
Εφαρμογές FreePBX
Flash Operation Panel
Call Detail Record
Asterisk Recording Interface
Outcall
AstTAPI
mySQL & mySQLadmin
Webmin
Apache
Samba
Sendmail
Sugar Crm
Vtiger Crm
OpenFire
A2Billing
Τύποι εξωτερικών γραμμών BRI (S0) : 1 – 16 lines

PRI : 1 – 8 lines
Απεριόριστα εξωτερικά αναλογικά FXO
Σύνδεση με media banks

Εσωτερικά Απεριόριστα

Σε πρωτόκολλο SIP ή IAX2
Ανεξαρτήτου κατασκευαστή
Απεριόριστα εξωτερικά αναλογικά FXS (ATA)
Σύνδεση με media banks

Ενσωματωμένα Codecs φωνής Gsm
Ulaw
Alaw
G726
Adpcm
Slin
Lpc10
Ilbc
Codecs φωνής μέσω licence G723
G729
Speex
Trunk Zap (BRI – PRI)
Enum
Sip
IAX

 

ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑ ΚΕΝΤΡΟ VoIP;

Ενδεικτικά αναφέρουμε λίγες από τις δυνατότητες ενός τηλεφωνικού κέντρου Netview e-PBX:
• Γραφικό Περιβάλλον μέσω δικτύου (Web Based GUI) : Γραφικό περιβάλλον λειτουργίας για εύκολη διαχείριση.
• Αυτόματο σύστημα διαχείρισης εισερχομένων κλήσεων.
• Διαχωρίζει τις κλήσεις φωνής ανάλογα με τον αριθμό (MSN ή DID) που κάλεσε ο πελάτης και το προωθεί στο αντίστοιχο φωνητικό μενού (IVR).
• Δημιουργία φωνητικής πύλης (IVR – Interactive Voice Response) & Προγραμματιζόμενο IVR μενού (Modifiable IVR menu) : “Καλώς ορίσατε στην “Το όνομα τις εταιρείας σας”. Πατήστε 1 για πώλησης, 2 για υποστήριξη”. Η φωνητική πύλη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ανάρτηση πληροφοριών χρήσιμες προς τον καλούντα. Οι πληροφορίες που παρέχονται στην πύλη μπορούν να προέρχονται από αρχεία κειμένου, βάσεις δεδομένων, από το διαδίκτυο, ενώ η πλοήγηση σε αυτές γίνεται πατώντας τα πλήκτρα του τηλεφώνου. Ένα παράδειγμα είναι η ανανέωση καρτών κινητής τηλεφωνίας.
• Δρομολογεί τις κλήσεις ανάλογα με την ημέρα ή την ώρα της κλήσης (time conditions και time groups). Δυνατότητα δημιουργίας εντολών που εκτελούνται σε διαφορετικές χρονικές στιγμές. πχ διαφορετικό μήνυμα στο IVR ανάλογα με την ώρα και την ημέρα της εβδομάδας. Μια εταιρία μπορεί να έχει ένα IVR όπου τις εργάσιμες ώρες προωθεί τις κλήσεις σε εσωτερικά τηλέφωνα ενώ τα σαββατοκύριακα όπου η εταιρία είναι κλειστή να προωθεί τις κλήσεις στον τηλεφωνητή ή σε ένα τηλέφωνο ανάγκης. Η αλλαγή του μηνύματος στο IVR γίνεται αυτόματα σύμφωνα με την ώρα και ημερομηνία που δείχνει το ρολόι του συστήματος. (system time)
• Αναγνωρίζει και διαχωρίζεται τις κλήσεις fax τα οποία τα μετατρέπουν σε αρχεία .pdf και τα αποστέλλουν με email στους αρμόδιους χρήστες μέσω ενσωματωμένου mail server. Επίσης παρέχονται απεριόριστα εικονικά fax.
• Πλήρες Τηλεφωνητής (Complete integrated Voicemail system): Πλήρες λειτουργικός τηλεφωνητής με προηγμένες δυνατότητες.
• Τηλεφωνητής σε email (Voicemail-to-email) : όλα τα μηνύματα του τηλεφωνητή σας στο email σας.
• Ευέλικτος προγραμματισμός κλήσεων (Flexible dial plan) : μπλοκάρετε της κλήσεις σε μη επιτρεπτά νούμερα.
• Αποκλείουν τις κλήσεις από και προς αριθμούς που έχετε σε «μαύρη λίστα»
• Αναμονή κλήσης (Call Waiting) : Επιτρέπει πολλαπλές ταυτόχρονες κλήσεις στο ίδιο τηλέφωνο. Μέχρι και 64 ταυτόχρονες κλήσεις ανά τηλέφωνο.
• Έκτροπη Κλήσης (Call Forwarding) :Μιλήστε οπού και αν βρίσκεστε σαν να βρίσκεστε στο γραφείο σας. Εάν έχετε και ιντερνέτ τότε μιλήστε δωρεάν χωρίς άλλη χρέωση.
• Μεταφορά Κλήσεις (Call Transfer) : Μεταφέρετε εύκολα και γρήγορα την κλήση σας σε οποιοδήποτε τηλέφωνο σε οποιοδήποτε χώρο όντος και εκτός γραφείου.
• Τηλεσυνδιασκεψη (Call Conference) : Μιλήστε με πολλούς ταυτόχρονα, οπουδήποτε σε όλον τον κόσμο σε ένα κοινό κανάλι επικοινωνίας.
• Παρκάρισμα Κλήσεις (Call Parking) και Αναμονή Εισερχομένων Κλήσεων (Call Queues) για να μην χάνεται καμιά κλήση, βάζοντας τον καλούμενο σε αναμονή.
• Μπορούν να προωθούν αυτόματα ή ανάλογα με την επιθυμία του πελάτη, την κλήση σε εξωτερικά κινητά ή σταθερά τηλέφωνα.
• Μπορεί να έχει απεριόριστες αυτόματες γραμματείς και απεριόριστες ουρές αναμονής πελατών
• Δυνατότητα επικοινωνίας με το Microsoft Oulook, βάσεις δεδομένων και προγράμματα CRM, ώστε να κάνετε κλήσεις κατ’ ευθείαν από τις επαφές σας ή να σας ενημερώνουν στον υπολογιστή για την ταυτότητα αυτού που σας καλεί.
• Σύνδεση με CRM (CRM / VoIP integretion) : Χρησιμοποιήστε το ενσωματωμένο CRM με το VoIP κέντρο και έχετε πρόσβαση στα δεδομένα των πελατών στην στιγμή.
• Δυνατότητα σύνδεσης των παραρτημάτων της εταιρίας σας που βρίσκονται οπουδήποτε στην Ελλάδα, στην Ευρώπη και σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου σε ένα ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο έτσι ώστε να πραγματοποιείτε απεριόριστες ενδοεταιρικές κλήσεις με μηδενικό κόστος δηλαδή να μιλάτε Απεριόριστα ΔΩΡΕΑΝ.
• Μιλήστε ΔΩΡΕΑΝ με συγκεκριμένους συνεργάτες, πελάτες, προμηθευτές σας…. απλά καλώντας το αντίστοιχο εσωτερικό νούμερο στο κέντρο σας.
• Σας παρέχει τη δυνατότητα για Μουσική στην Αναμονή (Music on Hold) ή και ξεχωριστή Μουσική Αναμονή ανάλογα με την εισερχόμενη κλήση από εξωτερική πηγή (CD, DVD, Ραδιόφωνο, ιντερνέτ).
• Εγγραφή κλήσεις (Call recording) : Ηχογραφήστε όλες τις εισερχόμενες και εξερχόμενες κλήσεις ή επιλέξτε τι θέλετε για εγγραφή κατόπιν ειδοποίησης πάντα με ηχογραφημένο μήνυμα.
• Δυνατότητα σύνδεσης με εξωτερικούς παρόχους τηλεφωνίας VoIP
• Δρομολόγηση εξερχομένων κλήσεων (Least Cost Routing) σε διαφορετικό πάροχο τηλεφωνίας ανάλογα με κριτήρια που εσείς καθορίζετε για πραγματοποίηση κλήσεων προς κινητά και σταθερά με μειωμένο κόστος (το κόστος εξαρτάται από τα πακέτα χρέωσης της εκάστοτε εταιρίας, viva, Voip buster, κλπ).
• Δυνατότητα επιλογής του τύπου της κλήσης που θα πραγματοποιήσουμε (αναλογική ή VoIP) με το πάτημα ενός συνδυασμού κουμπιών στο τηλέφωνο (πχ #1 για τηλεφωνική κλήση, #2 για VoIP κλήση)
• Ακύρωση Ηχου (Echo Canceller) για βελτίωση τις ποιότητας επικοινωνίας.
• Υποστήριξη του υπάρχοντος Τηλεφωνικού δικτύου (PSTN trunk support) : Υποστήριξη των υπαρχόντων αναλογικών γραμμών.
• Click-to-Call : Απλά πατήστε έναν αριθμό, το τηλέφωνο σας τον καλεί και εσείς απλά σηκώνεται το ακουστικό και μιλάτε.
• Κλήση από κινητό (Mobile Call) : Υποστήριξη VoIP κλήσεων από κινητό!
• Παρακολούθηση κλήσεων (Call Monitoring) μέσω εύχρηστης δικτυακής επαφής (web interface), δηλαδή διάρκεια κλήσης, νούμερο τηλεφώνου κτλ
• Καταγραφή συνομιλιών χώρου (συνεντεύξεων,συμβουλίων κτλ).
• Καταγραφή ραδιοφωνικών σταθμών, ραδιοπομπών και γενικότερα ασύρματων επικοινωνιών.
• Ευκολία διαχείρισης κλήσεων. Γρήγορη αναζήτηση καταγραφών καθώς αυτές ταξινομούνται κατά όνομα καναλιού, χρήστη, ώρα, ημερομηνία, τηλεφωνικό αριθμό, διάρκεια, φορά.
• Παροχή υψηλής ασφάλειας με χρήση κωδικών πρόσβασης στο σύστημα με διαφορετικά επίπεδα για τον κάθε χρήστη. Παρέχεται επίσης δυνατότητα αυτόματης διάγνωσης προβλημάτων και ειδοποίησης μέσω ηχητικής ένδειξης ή αποστολής e-mail. Επιπρόσθετα, η ασφάλεια αυξάνεται μέσω της κωδικοποιημένης αποθήκευσης των καταγραφών.
• Καταγραφή στοιχείων κλήσης: αριθμός που κάλεσε (caller ID), αριθμό που κλήθηκε, ημερομηνία, ώρα, διάρκεια κλήσης, όνομα/αριθμό εσωτερικού, ένδειξη εξερχόμενων/εισερχόμενων κλήσεων κτλ

 

ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΚΕΝΤΡΩΝ Netview e-PBX

Εάν υπάρχει η ανάγκη για ύπαρξη πάνω του ενός τηλεφωνικού κέντρου τότε δίνεται η δυνατότητα για την διασύνδεση και ενοποίηση των δικτυακών κέντρων Netview e-PBX. Η διασύνδεση είναι μία ευκολία που δίνει στην επιχείρηση την δυνατότητα να διαχειρίζεται την επικοινωνία σαν ένα ενιαίο σύστημα.
Με την σύνδεση δύο ή και περισσότερα Netview e-PBX, μέσω τις σύνδεσης ευρυζωνικου δικτύου (ADSL) Internet, μπορούν να λειτουργούν ως ένα κέντρο για απ’ ευθείας κλήσεις χωρίς κόστος μεταξύ τους, με όλες τις δυνατότητες που αναφέρθηκαν παραπάνω, π.χ. μεταφορές κλήσεων, συνδιασκέψεις κ.λ.π. Έχουμε δηλαδή ένα δίκτυο τηλεφωνικών κέντρων όπου κάθε χρήστης μπορεί να καλέσει τον συνάδερφό του που βρίσκεται σε άλλη διεύθυνση στην ίδια πόλη, ή οπουδήποτε στον κόσμο απλά πληκτρολογώντας ένα εσωτερικό νούμερο τηλεφώνου. Και φυσικά χωρίς καμία απολύτως χρονοχρέωση!
Ενδεικτικές εφαρμογές υλοποιήσεις:
1. Εγκατάσταση τηλεφωνικών κέντρων σε αλυσίδα καταστημάτων και διασύνδεση με τα κεντρικά γραφεία και τις αποθήκες.
2. Εγκατάσταση σε κατασκευαστικές ή εμπορικές εταιρίες που διατηρούν εκθεσιακούς χώρους (πχ. έπιπλα) σε διαφορετικές περιοχές και επιθυμούν να έχουν συχνή επικοινωνία με το εργοστάσιο κατασκευής.
3. Εγκατάσταση τηλεφωνικών κέντρων σε εταιρίες παροχής υπηρεσιών (πχ. ασφαλιστικές, μεσιτικές εταιρίες, κλπ) που διαθέτουν δίκτυο συνεργατών σε κάθε γεωγραφική περιοχή.

 

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ VoIP

Ευελιξία

Απομακρυσμένη Διαχείριση
Σε σύγκριση με τα παραδοσιακά τηλεφωνικά κέντρα όπου απαιτείται η μετάβαση τεχνικών στο χώρο σας για παροχή εξειδικευμένης τεχνικής υποστήριξης, τα τηλεφωνικά κέντρα IP μπορούν να παραμετροποιηθούν & να ελεγχθούν απομακρυσμένα μέσω ασφαλούς σύνδεσης VPN.
Φορητότητα τηλεφωνικού αριθμού
Πανελλαδικός Αριθμός με ενιαίο τρόπο κλήσης για όλη την Ελλάδα. Αστική Χρέωση. Μετατροπή του υπάρχοντος ISDN ή PSTN αριθμού σας σε VoIP με μια απλή αίτηση στον τηλεπικοινωνιακό πάροχο.
Απεριόριστες Ενδοεταιρικές Κλήσεις
Απεριόριστες & δωρεάν ενδοεταιρικές κλήσεις. Προαπαιτούμενα: μια σύνδεση στο Internet και ένα ΙΡ τηλέφωνο.

Μείωση Κόστους

Πληρώστε λιγότερα για τα τηλεφωνήματά σας
Οι τηλεφωνικές κλήσεις VOIP είναι ασυγκρίτως φθηνότερες σε σχέση με τις κλήσεις μέσω PSTN ή ISDN για υπεραστικούς ή διεθνείς προορισμούς. Συνδυάστε δύο τεχνολογίες (γραμμές VOIP για υπεραστικές κλήσεις/ γραμμές PSTN-ISDN για τοπικές) στο ίδιο τηλεφωνικό κέντρο για μέγιστη απόδοση και εξοικονόμηση χρημάτων.
Απαλλαγείτε από το πάγιο κόστος των Τηλεφωνικών Γραμμών
Μειώστε τον αριθμό των τηλεφωνικών σας γραμμών. Μειώστε το πάγιο κόστος. Ταυτόχρονος χειρισμός πολλών κλήσεων ταυτοχρόνως με μία μόνο γραμμή.
Μείωση Κόστους Καλωδίωσης
Τα τηλεφωνικά κέντρα ΙΡ χρησιμοποιούν τα δίκτυα Η/Υ. Δεν απαιτείται εξτρά καλωδίωση. Πάρτε ένα τηλέφωνο και μετακινήστε το σε άλλη θέση όπου υπάρχει δίκτυο απλά συνδέοντάς το στην κατάλληλη υποδοχή. Δεν απαιτείται εξειδικευμένος τεχνικός.

Απόλυτος Έλεγχος

Αναλυτικά Στατιστικά
Καταγράψτε αναλυτικά στοιχεία για τις κλήσεις σε βάσεις δεδομένων. Μετρήστε την ποιότητα εξυπηρέτησης των πελατών σας με βάση αυτά τα στοιχεία.

 

Ολοκλήρωση

Συνεργασία με συστήματα επιχειρησιακού λογισμικού CRM, ERP. Μερικές από τις δυνατότητες αυτής της συνεργασίας:
– Κλήση τηλεφωνικού αριθμού μέσα από το πρόγραμμα χωρίς να χρειαστεί να σηκώσετε το τηλέφωνο.
– Αυτόματη εμφάνιση της καρτέλας του πελάτη όταν παίρνει τηλέφωνο , Ηχογράφηση Κλήσεων κα.

 

Κίνδυνοι του VoIP

Όπως σε όλα τα συστήματα έτσι και εδω υπάρχουν κάποιοι κίνδυνοι :
Κλοπή: Οι εισβολείς που μπορούν να έχουν πρόσβαση σε διακομιστές VoIP, μπορούν επίσης να επιτύχουν πρόσβαση και στα αποθηκευμένα φωνητικά δεδομένα, καθώς και στην ίδια την τηλεφωνική υπηρεσία, να κρυφακούν ή να κάνουν και δωρεάν κλήσεις χρεώνοντας το λογαριασμό σας.
• Επίθεση από ιούς: Εάν ένας διακομιστής VoIP έχει μολυνθεί από ιό, μπορεί να χάσετε την τηλεφωνική σας υπηρεσία. Μπορεί επίσης να επηρεάσει και άλλους υπολογιστές που συνδέονται σε αυτό το σύστημα.
• Τεχνολογία που δεν υπόκειται σε κανονισμούς: Αν και υπάρχει διαδικασία σύνταξης κανονισμών, οι χρήστες αυτή τη στιγμή είναι εκτεθειμένοι σε κάποιους τύπους επιθέσεων και απατών. Για παράδειγμα, οι τηλε-πωλητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν το VoIP για να παραδώσουν τεράστιο όγκο τυποποιημένων φωνητικών μηνυμάτων σε καταναλωτές, γεγονός που μπορεί να θέσει το σύστημα εκτός λειτουργίας. Οι εγκληματίες μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν μια διαδικασία πλαστής ταυτότητας καλούντος (εμφανίζοντας μία πλαστή υπογραφή ταυτότητας καλούντος για την κλήση αποδεκτών) για να διαπράξουν απάτη προσποιούμενοι επίσημη κλήση και να σας ξεγελάσουν, ώστε να αποκαλύψετε ευαίσθητες πληροφορίες του λογαριασμού σας.

Εμείς με την πολυετή πείρα σας παραδίδουμε ένα ασφαλές τηλεφωνικό κέντρο χωρίς τρωτά σημεία και με προεγκατεστημενο firewall, το πρόγραμμα fail to ban και με ένα μικρό κόστος στήνουμε vpn ώστε να είστε ασφαλής και αόρατοι από τους επιδόξους hackers.

 

ΤΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΘΑ ΧΡΕΙΑΣΤΩ;

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΕΣ ΣΥΣΚΕΥΕΣ

Για να λειτουργήσει το τηλεφωνικό κέντρο στην πιο απλή μορφή του απαιτείται μόνο ένας Netview e-PBX server όπου θα τρέχει το λογισμικό PBX και μια βασική υποδομή για δίκτυο υπολογιστών. Από εκεί και πέρα αναλόγως των εξωτερικών γραμμών που θέλετε να έχετε και τον αριθμό και τύπο των εσωτερικών τηλεφώνων ο εξοπλισμός και το κόστος αυξάνεται αναλόγως.
Όσον αφορά τις τηλεφωνικές συσκευές έχετε τρείς (3) επιλογές:
• Χρήση softphone. Είναι προγράμματα που τρεχουν στον υπολογιστή και εξομοιώνουν τη λειτουργία ενός τηλεφώνου (πχ x-lite). Το πλεονέκτημα της λύσης αυτής είναι ότι έχει ελάχιστο κόστος (δεν απαιτείται επιπλέον hardware). Το μειονέκτημα είναι ότι ο Η/Υ πρέπει να είναι συνεχώς σε λειτουργία και συνδεδεμένος με το δίκτυο για να λάβετε κλήσεις. Επιπλέον απαιτείται η αγορά μικροφώνου και ακουστικών.
• Χρήση κλασικών αναλογικών τηλεφωνικών συσκευών. Το πλεονέκτημα της λύσης αυτής είναι ότι χρησιμοποιείτε τις υπάρχουσες τηλεφωνικές συσκευές που έχετε και ξέρετε να δουλεύεται. Το μειονέκτημα είναι ότι απαιτείται ειδικός εξοπλισμός για τη διασύνδεση επειδή αυτές οι συσκευές είναι αναλογικές και το τηλεφωνικό κέντρο Netview e-PBX είναι ψηφιακό. Το κόστος αυξάνεται αναλόγως με τον αριθμό των τηλεφώνων και εάν υπάρχει ανάγκη για την υποστήριξη μεγάλου αριθμού αναλογικών τηλεφώνων το κόστος ανεβαίνει κατακόρυφα διότι απαιτείται εξτρά εξοπλισμός πέραν το βασικού (channel banks).
• Χρήση VoΙΡ τηλεφωνικών συσκευών. Το πλεονέκτημα της λύσης αυτής είναι ότι δεν απαιτείται αγορά ειδικού εξοπλισμού για την εγκατάσταση και λειτουργία τους. Είναι και η προτεινόμενη μέθοδος για τηλεφωνικά κέντρα VoIP καθώς αξιοποιούν τις δυνατότητες της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Το μειονέκτημα της είναι ότι απαιτεί υποδομή δικτύου για να λειτουργήσουν (που πρέπει ήδη να προϋπάρχει ή να δημιουργηθεί. Πχ καινούργια switches, καλωδίωση κτλ.). Είναι όμως η ενδεδειγμένη μέθοδος για την υποστήριξη μεγάλου αριθμού τηλεφωνικών συσκευών.

 

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ

Όσον αφορά τις εισερχόμενες γραμμές που θέλετε να υποστηριχθούν από το τηλεφωνικό κέντρο έχετε τις ακόλουθες επιλογές:
• PSTN ΓΡΑΜΜΗ. Απαιτείται η αγορά μιας ειδικής PCI κάρτας που αλληλεπιδρά με το Netview e-PBX. Αναλόγως του αριθμού των εξωτερικών / εσωτερικών αναλογικών γραμμών απαιτείται ειδικός εξοπλισμός ο οποίος προστίθεται υπό μορφή αρθρωμάτων (modules) πάνω στην κυρίως κάρτα. Συνήθως κάθε κάρτα παρέχει μέχρι 4 εσωτερικές / εξωτερικές γραμμές (FXS / FXO).
• ISDN ΓΡΑΜΜΗ Aπαιτείται η αγορά μιας ειδικής PCI κάρτας που αλληλεπιδρά με το Netview e-PBX. Υπάρχουν δύο τύποι ISDN, η απλη isdn γραμμή (Basic Rate Interface – BRI) και πρωτεύουσα (Primary Rate Interface – PRI) που παρέχει πολλές γραμμές BRI μέσω αυτής. Ανάλογα με τον τύπο της ISDN γραμμής χρησιμοποιείται και η ανάλογη κάρτα.

 

ΔΙΚΤΥΟ

Για να λειτουργήσει το VoIP χρειάζεται τουλάχιστον ένα υποτυπώδες δίκτυο δεδομένων. Για την σωστή και εύρυθμη λειτουργιά του πρέπει να υπάρχει δομημένη καλωδίωση κατηγορίας 5e τουλάχιστον και switch 100Mbps. H παρουσία rack (μεταλλική κατασκευή τύπου “ντουλάπας”), η οποία θα στεγάσει τα μηχανήματα (Patch Panel, switch, Router, Server κ.α.) βοηθού στο να μπορούμε εύκολα και γρήγορα να κάνουμε αλλαγές ή αντικαταστάσεις, κερδίζοντας πολύτιμο χρόνο σε περιπτώσεις βλάβης. Για την προστασία της Δομημένης καλωδίωσης χρησιμοποιούνται πλαστικά κανάλια για να περάσουμε τα καλώδια και πρίζες επίσης κατηγορίας ανάλογης με την κατηγορία καλωδίου.

 

VoIP ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.

ΓΙΑΤΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ;

Πλέον όλες οι επιχειρήσεις διαθέτουν πρόσβαση στο Internet και υποτυπώδη δομημένη καλωδίωση. Υλοποιώντας το VoIP τους δίνεται μία πρώτης τάξης ευκαιρία να αξιοποιήσουν την υποδομή αυτή, η οποία δεν περιορίζεται μόνο στις γραμμές αλλά περιλαμβάνει και λοιπό εξοπλισμό (router, switches κλπ) ώστε να έχουν πάνω σε αυτή και τηλεφωνία. Ακόμα κι εάν αυτή η υλοποίηση περιοριστεί μόνο στο εσωτερικό δίκτυο της επιχείρησης, τα οφέλη του είναι σημαντικά.

ΕΙΝΑΙ Η ΠΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΥΣΑ ΛΥΣΗ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑ;

Όπως κάθε επένδυση στην υποδομή, έτσι και η χρήση του VoIP στην επιχείρηση, θα πρέπει να αντιμετωπίζεται μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Σύμφωνα με μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί σε διαφορές χώρες του κόσμου, η χρήση δικτύων μεταγωγής πακέτων για φωνητική τηλεφωνία είναι περισσότερο οικονομική από τα δημοσία / ιδιωτικά αναλογικά δίκτυα που δεσμεύουν μια γραμμή ανά συνομιλία.
Η δρομολόγηση κλήσεων μέσω του εταιρικού μας δικτύου – το οποίο σε ορισμένες περιπτώσεις είναι διευρυμένο σε διαφορετικά σημεία μιας πόλης, σε άλλες πόλεις ή και σε άλλες χώρες – χρησιμοποιείται για να εξυπηρετούμε και τις τηλεφωνικές κλήσεις, εξοικονομώντας χρήματα από τη μη χρήση του δημοσίου / ιδιωτικού τηλεφωνικού δικτύου. Για να γίνει ποιο κατανοητό ας υποθέσουμε ότι έχουμε 2 καταστήματα. Ένα στη Λάρισα και ένα στην Αθήνα. Όταν δρομολογούμε τις κλήσεις μέσω του δικού μας δικτύου από την Λάρισα στην Αθήνα τότε η κλήση προς κάποιον αριθμό στη Αθήνα ξεκινά από εκεί και είναι τοπική, όποτε έχουμε κέρδος.
Το μεγαλύτερο κόστος υλοποιήσεις το έχουμε στην δημιουργία τις υποδομής όταν δεν υπάρχει ή στην επέκταση της για να εξυπηρετήσουν και τη φωνητική κίνηση και στον επιπλέον εξοπλισμό δηλαδή τις VoIP τηλεφωνικές συσκευές και μεγαλύτερο switch για την κάλυψη των επιπλέον θέσεων δικτύου. Συνολικά, πάντως, και σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, η τηλεφωνία πάνω σε IP δίκτυα αποδεικνύεται πιο οικονομική από παραδοσιακές λύσεις.

ΥΛΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΕΥΚΟΛΑ;

Η υλοποίηση λύσεων VoIP γίνεται είτε πάνω σε υπάρχοντα εταιρικά δίκτυα είτε ξεκινώντας από το μηδέν. Το βασικό πλεονέκτημα στην υλοποίηση εφαρμογών VoIP είναι ότι αυτές βασίζονται σε δικτυακή υποδομή η οποία μπορεί να επεκταθεί σταδιακά, ανάλογα με τις ανάγκες της επιχείρησης.

ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ;

Καθώς πάνω στο ίδιο δίκτυο μεταφέρονται διάφορα πακέτα δεδομένων (έγγραφα, εικόνες, προγράμματα κλπ) δεν μπορούμε να εξασφαλίσουμε πάντα ότι τα πακέτα που μεταφέρουν τη φωνής μας θα φτάσουν όλα μαζί και άμεσα στο άλλο άκρο ώστε να γίνει σε πραγματικό χρόνο η συζήτηση. Όταν μεταφέρουμε ένα έγγραφο, μία σελίδα web, ένα email κλπ, δε μας ενδιαφέρει και τόσο εάν κάποιο τμήμα καθυστερήσει 1-2 δευτερόλεπτα. Στη φωνητική συνομιλία, όμως, η καθυστέρηση αυτή λειτουργεί αρνητικά ως προς την ποιότητα της φωνής.
Για να μην δημιουργείται αυτό το πρόβλημα χρησιμοποιείται συμπίεσης, ώστε να αυξήσουμε την απόδοση των γραμμών, ενώ με κατάλληλες ρυθμίσεις στους routers μπορούμε να δεσμεύσουμε χωρητικότητα από το δίκτυο για φωνητική επικοινωνία ώστε αυτή να διεξάγεται όσο το δυνατό σε πραγματικό χρόνο, χωρίς καθυστερήσεις και αλλοιώσεις.

ΠΟΤΕ ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΕΙ ΥΠΟΔΟΜΗ VOIP ΜΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ;

Μία νέα επιχείρηση που ξεκινά τώρα την υλοποίηση δικτυακών υποδομών, επιβάλλεται να επενδύσει στο VoIP, κερδίζοντας τόσο σε χρήμα μιας και η προμήθεια απλού τηλεφωνικού κέντρου και συσκευών είναι ακριβότερη από την υλοποίηση της λύσης VoIP και των Τηλεφώνων VoIP. Επίσης, μία επιχείρηση που έχει ήδη ανεπτυγμένες τις δικτυακές υποδομές και υποκαταστήματα σε διαφορετικά σημεία τα οποία είναι συνδεδεμένα με αυτές, θα πρέπει να αξιολογήσει τα οφέλη από την υλοποίηση λύσης VoIP υπολογίζοντας κόστη και εξοικονομήσεις. Τέλος, μία επιχείρηση που πιστεύει ότι στο μέλλον οι τηλεφωνικές της ανάγκες θα αυξηθούν σημαντικά ή έχει ήδη μεγάλη τηλεφωνική κίνηση, πρέπει να εξετάσει την υλοποίηση λύσεων VoIP.

ΠΟΣΟ ΔΙΑΔΕΔΟΜΕΝΗ ΕΙΝΑΙ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ VOIP ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η αλήθεια είναι ότι, παρά τη μακροχρόνια παρουσία της τεχνολογίας VoIP, η διείσδυσή της δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη. Οι μεγάλες επιχειρήσεις παρουσιάζουν τα υψηλότερα ποσοστά διείσδυσης. Οι παράγοντες που σχετίζονται με την καθυστέρηση της διείσδυσης της IP τηλεφωνίας αφορούν θέματα νοοτροπίας (προσήλωση στην παραδοσιακή τεχνολογία), ενώ σχετίζονται σαφώς και με την τεχνολογική ανωριμότητα της τεχνολογίας σε ορισμένα σημεία αλλά και το επιπλέον κόστος για την μετάβασης στην IP πλατφόρμα. Η τεχνολογία πλέον θεωρείται αρκετά ώριμη και προσιτή, γι’ αυτό άλλωστε παρουσιάζονται υψηλότεροι ρυθμοί ανάπτυξης της αγοράς σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια.

ΠΟΣΟ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΕΣ ΣΥΝΔΙΑΛΕΞΕΙΣ VOIP

Λόγο του ότι πάνω στο ίδιο δίκτυο μεταφέρονται διάφορες πληροφορίες, καθώς αυτό εξυπηρετεί πολλούς χρήστες ταυτόχρονα, εγείρει θέματα ασφαλείας και προβληματισμούς για την υποκλοπή αυτών των τηλεφωνικών συνδιαλέξεων. Βεβαία το συγκεκριμένο ενδεχόμενο υπάρχει για την υποκλοπή οποιασδήποτε πληροφορίας που διακινείται μέσω του εταιρικού δικτύου. Για το λόγο αυτό όταν απαιτείται αυξημένη ασφάλεια, υπάρχουν τεχνολογίες που μπορούν να διασφαλίσουν τις συνομιλίες με κωδικοποίηση των πακέτων. Επειδή, όμως, αυτό γίνεται εις βάρος της απόδοσης του όλου τηλεπικοινωνιακού δικτύου, όπως ακριβώς συμβαίνει και στην περίπτωση των ασφαλών σελίδων web, ενδείκνυται μόνο σε περίπτωση όπου απαιτείται ασφάλεια ή σε άλλες όπου χρησιμοποιούνται για την επικοινωνία δημόσια δίκτυα, όπως το Internet.

Top